Sentymentalna Emerytka-tutaj jestem,zapraszam

Moje zdjęcie
do przodu kroczki dwa-do tyłu jeden lub wcale.ŻYJĘ..JESTEM(Proszę nie kopiować-wszystkie Obrazy i fotki ,wpisy-mojego autorstwa są i niech u mnie zostaną...Dziękuję)

Mój stary blożek

Serwis bloog.pl został zamknięty z dniem 31.03.2018r-dlatego blog- Ach to życie moje

zostaje przeniesiony tutaj .W postach Sentymentalna Emerytka poprzenoszone stronki i fotografie i w ten sposób zachowam chociaż teksty ,zdjęcia i komentarze koleżanek blogowych .Dla mnie są w

Tak sobie troszkę maluję,rysuję,bawię się jak mała dziewczynka kolorem i to mi pomaga zapomnieć o tym i o tamtym....

poniedziałek, 8 stycznia 2018

Poniedziałek 8 styczeń

Od rana do popołudnia-z wizytą u Mamy.Popołudnie w domu.Telewizor a w  nim....Tak naprawdę to jestem już zmęczona tymi wiadomościami czy wybiorą nowy,czy zostanie stary,czy ten zastąpi tego a tamten tego,a ta tego a ten tamtą....Kabaret na żywo-ale nie ma się z czego śmiać-straszne to.
Materiały ze starego bloga marzec 2010-czytaj niżej









                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Taki Smutny bardzo smutny rysuneczek tutaj był-ale "wywaliłam" do szuflady sobie poszedł- radość wstawiłam

poniedziałek, 01 marca 2010 12:17 
                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                                                  Szykowalam rysunki do galerii i znalazlam ten taki smutny....zatrzymalam sie przy nim na chwilke i przypomnialam sobie dlaczego smutny jest?Rysuneczek powstal gdy....gdy bylo smutno........(2001 r)Wiem ze po smutku nastepuje radosc-ON mi o tym przypomina-(zawsze musisz sie podniesc sam-bo Ty wiesz najlepiej jaka ta prawda jest,czego chcesz-kto ma zostac przy Tobie a kogo omijac) zacznij marzyc,uwierz w Siebie i do przodu ....To moja prawda jest!Ale teraz jest dobrze , nie ogladam sie za siebie...Pewnie ze smuteczki tez sa ale potrafie je kontrolowac i szybko wyganiac aby zrobic miejsce dla koloru,sloneczka i radosci....Mam wspanialych Rodzicow,Rodzenstwo,Dzieci -jestem tesciowa(jaka?????-staram sie!!!)zona-40 lat!-Wszyscy sa ZDROWI-toc to najwiekszy powod do radosci jest!!!Przewartościowałam swoje życie-Cieszę się Tym Co Mam-Już nie narzekam że mam mało ...MAM BARDZO DUŻO....(a pieniazki-?ale to nie najważniejsze przecież  w Zyciu jest)Wstawiłam te radosne ołówkowe-dla równowagi.....



                     
                                                                                                             
                                                                               

Pokoik 304 Gliwice-2

poniedziałek, 01 marca 2010 15:53
TEN POKOIK NA CHWIL KILKA DOMKIEM MOIM BYŁ

W pokoiku 304 plytki nad zlewem to ognisty pomarancz przepleciony pasem zieleni ciemnej-fajniutki kontrast z cieplutkim odcieniem zieleni scian.Ta zielen -to nadzieja na zdrowotnosść jest i łączy się leciutkim błękitem lsniacej czystoscią podłogi.W rogu przy stoliczku kawowo -prasowym przysiadają Panie z pokoików obok ,które na pogaduszki przyszły.Z rana te pogaduszki to opowiadania ktora z Nas jest bardziej chora i jeszcze  chorsza i za to bardziej ważna w Swej chorobie jest....Opowiadanka sa przerywane wezwaniami na krwi upuszczenie i zabiegami,wizytami w gabinetach z tajemniczymi maszynami robiacymi fotografie wnetrza  i w kolorze.Powroty na obiadek kateringowy z walizeczki-w tle rozmowy swobodne na tematy od religiii z Toruniem w tle po polityke.Każda ma zdanie swoje i przy nim pozostaje,zgodnosci brak-ale w miejscu tym takie sprawy  sa bardzo mało ważne,zdajemy sobie z tego sprawe i przeskakujemy na temat kolejny -spokojnie.,nie raniąc się niepotrzebnie-bo po co.Tworzymy domowy klimacik w zielonym pokoiku tym,słychac nawet smiech i podtrzymywanie na duchu tych gorzej czujacych się.A więc pokoik uprzątnięty,kocyki pięknie złożone,wywietrzone i na wizytkę Pana lub Pani w bialym Fartuszku czekamy....Z rana chodzą w dużej dość grupie i omawiaja kazdego posilkując sie wynikami ktore juz są.Wieczorkiemem przemkną szybciutko pytając się czy w porządeczku wszystko jest....No wiec poszli sobie....Sen poprzedzony tabletką   jutro wstające termometrem,mierzeniem cisnienia-nowy dzionek się zaczyna.Przez drzwi balkonowe zagląda czarownica-nie prosi lecz wymusza zajecie sie nią..Fajniutko że tutaj jest,sroczka też przylatuje...A kto zajmuje łóżeczka w zielonym nadzieją pokoiku tym?Koszalin-łóżko koło balkonu-blondyneczka młoda,radosna.skarpetki kolorowe i bluzeczka w paseczki-spodenki fiolet....Jaka choroba? O tym pisała nie będę....Bytom-łóżko koło drzwi-głos władczy,stanowczy,sprzeciwu nieznoszący..starsza,ale nie duchem.Skarpetki zielone,komplecik piżamkowy jak u młodej dziewczyny-swietnie wygląda i wcale sie nie przejmuje swoją chorobą.Mówi o niej ze jest gdzies tam i nie znaczy wcale nic-że wazniejsza Jest Ona-Pani Siebie.Jestem oczywiście jeszcze Ja-łóżko koło okna...bardzo lubię koło okna-widzę  świat..... czarownice jak oko do mnie puszcza i pokazuje że  tylko silny zwycieża!Jak ubrana jestem Ja?Uniformik (spodenki i rozpinana bluza)dzienny granatowy z bialuśką obwudeczką szyi dookoła kołnierzyka i kieszoneczek.,skarpeteczki bialuśkie i z granatu paskiem.--Nie tak modnie jak dziewczyny,ale.... może być ..(być musi ,bo droga do domku daleka-i nie ma przebieranki)Badania...badania...badania- mam....kontrast-pierwsze badanie w tunelu bezruchowo-po 24 godz....drugie badanie w tunelu po 48 godz....Już potrafię się nawet skupić i myśleć o spacerze nad morzem...Wysypka-po kontraście?-a może to ta zmiana wody jest?Brak czasu na rozmyslania i rysowanko-malowanki ,bo cosik dzieje się..Temperaturka kosmicznym mierzona termometrem...Koszalin+36,6 Bytom+36,1 i wspaniały komentarz...Cholera-chyba stygnę .Smiech ogólny-super żart!Koszalin ma laptopa,ale brak połączenia z internetem....trudno....Dzwonią dzieci,dzwoni siostra,mama-ale wysiada komóreczka moja...ta cholerna komórka....Już jest jutro i jadę do domu z Koszalinem.....fajnie!
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

mrożno tak(napisałam to w lutym ....)

wtorek, 02 marca 2010 10:02       

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Mróz i ja w związku z mrozikiem tym                                                                                                                                         Foteczka z lata i Ja Jak Ptak...tak...No a teraz przecież zima jest....No to co....
Na zewnątrz mróz 17 stopni,w domu cieplutko,ale słoneczko zagląda przez szybkę i woła:-wyjdż kobieto,poruszaj sie troszeczkę...nie siedż pod kaloryferem bo to nie uchodzi tak....Weż się ubierz,uczesz,zrób oko na duże i piękne ,usta truskawkowe,aby Panu mrozikowi się spodobac i światu się pokazac....Emerytura nie jest po to dana aby w domu siedziec i przez okno patrzec co sąsiedzi robią i może jeszcze popłakiwać....No więc wychodzimy.......Najpierw po scieżkach gdzie biel nie jest czystą bielą, bo pobrudzona przez tysiace butów jest.Slychac skrzypienie szybsze lub wolniejsze -to muzyka której takty wybijają buty nasze nr 38 i 43,ale fajniutkie sa odglosy te....Przechodzimy przez przejazd kolejowy ....rozciągają się pola przykryte pierzynką w kilku odcieniach bieli skrzącej sie milionami iskierek wirujących w jakims tańcu szalonym.Z boku drzewa dumne w wielkie czapy i kapelusze ubrane.Zostawiamy ogromniaste ślady na tej bialej pierzynce na której delikatniutkie wzorki narysowaly sarenki,lisy,ptaszki...Tak czysciutko i piękniutko tak dookoła głowy, w kolorową, cieplutką czapkę ubranej- (agresywny kontrast z bielą która nas otacza-wiecej jej nie ubiorę).Ale co to ? W taki mróz ptaszek śpiewa.?...Ano śpiewa ,śpiewa-do muzyki granej przez nas i Pana mroza ,który delikatnie szczypie w uszy i mówi:przyjdzcie jutro znów.....będzie cudnie.Słoneczko jeszcze nieśmiale z boku przyglada się i zaprasza ,serdecznie zaprasza mróżąc oczy i wysylajac zalotnie złote promyki radości.......Przyjdziemy,napewno przyjdziemy, dla zdrowotnosci fizycznej i duchowej przyjdziemy...Spiewaj ptaszku,śpiewaj-twoja cała przestrzeń jest,nie daj się w klatkę złapać...bądż wolny ptaku...jak ptak...tak.....Krystyna                                                                                                                                                                    

Paulo Coehlo-cytat dnia

środa, 03 marca 2010 20:38
DLACZEGO TO NAPISAŁAM-nie wiem....napisałam i już!       
                                                                 Co jest
najśmieszniejsze w ludziach:

Zawsze myślą na odwrót: spieszy im się do dorosłości, a potem wzdychają za utraconym dzieciństwem. Tracą zdrowie by zdobyć pieniądze, potem tracą pieniądze by odzyskać zdrowie. Z troską myślą o przyszłości, zapominając o chwili obecnej i w ten sposób nie przeżywają ani teraźniejszości ani przyszłości. Żyją jakby nigdy nie mieli umrzeć, a umierają, jakby nigdy nie żyli.
— Paulo Coelho"
"Skoro nie można się cofnąć, trzeba znaleźć najlepszy sposób, by pójść naprzód.
— Paulo Coelho"(Ten akrylowy kapturek powędrował do Oli-dobrze mu tam....)                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Dzisiaj-jutro

czwartek, 04 marca 2010 13:14
                                                                                                                                                                                                                                                                       "CHWYTAJCIE  DZIEŃ BO WCZORAJ JUŻ  MINĘŁO-A JUTRO POZOSTAJE NIEZNANE"........nie pamiętam kto to powiedział(przeczytałam)...bardzo mądre słowa....A więc,chwytam,chwytam...czy chwytam?Pewnie nie na procent sto-ale staram się...coraz bardziej się staram.Uczestniczę w tworzeniu każdego nowo wstającego dzionka.Inspiracją  jest energia krajobrazu-dlatego chodzę na spacerki ze słoneczkiem  i z braćmi maluczkimi fruwajacymi nad glową witając się.Rozmawiam też z sobą samą wydobywając z głowy pomysły na kolorowe obrazeczko-rysowanko-koronkowo-malowanki.Zmuszam do myslenia komórki głowowo-mózgowe i do przekazywania obrazów z rzutnika pamięci Mej...A gdy milkną mysli  o niczym ważnym agresywnie wywalone z pamięci-nastepuje przez moment Cisza twórcza...I po ciszy tej nastepuje... nieraz nic .. Nic nie nastepuje,musi sie znależć ktoś lub coś popychajacego do działania umysl mój.W zupełnym sielankowym spokoju nie narysuję nic prawie.....Dlatego  biegam po internetowych stronach,słucham śpiewania i grania pięknego, oraz uczestniczę w tworzeniu rzeczy niezwykłych. Odwiedzając stronki ,bloogi,profilki-MALUJĄCE OBRAZY ,CUDNIE ŚPIEWAJĄCE I GRAJĄCE MUZYKĘ Z SERCA I DUSZY PLYNĄCĄ....oczy zabierają kolorki piękne  ,uszy rejestrują nieziemsko cudne dzwięki-i zapisują z paletą barw wszelakich w pamięci,aby je kiedyś zabrac z główki i dodać do kolejnego obrazeczka techniką własną powstającego....Mam marzenie...och piękniutkie to marzenie......Jadę...jadę....w daleki świat jadę aby na własne oczy zobaczyć cudowności Te przez WIELKICH NAMALOWANE......Dotknąć pozainternetowego światka, posmakować,zmysły nasycić pięknem wszelakim.Takie sobie marzonka mam-WIEM...SPELNIĄ SIĄ NAPEWNO!!!! A Maluję Sobie Nowe                                                                                                                                                                                                  

Ten nowy dzionek poniedziałkowy-Czyli ten KObiet Dzień

poniedziałek, 08 marca 2010 11:37                                                                                                                                                                                                                TAKA PLAMA...



Ten nowy,poniedziałkowy ten dzioneczek...zaczęłam szklanką kawy wylanej na wersaleczkę o pięknym obiciu w błękicie....I już tak piekny nie jest ten poniedziałkowy....Mimo natychmiastowej pomocy i reanimacji błękicik wersaleczkowy dostał w jednym miejscu wzorek brudno brązowiuśki......O moja głowa!Biegam jak zwariowana po internecie-ratunku szukając.Narazie.... No juz wróciłam ....się uspokoiłam,Bachledy Andrzejka posłuchałam-cudnego spiewania.Jak sie ma plamka brazówka ta do całosci dnia dzisiejszego mojego?..Spokojnie-plameczka jest.wywabić się  nie pozwolila i czuje się swietnie,nawet jakby bardziej brudno-brazowego odcienia po mojej interwencji dostala..No to co?........E tamm.stwierdziłam-Ona,czyli plama-ma swietnie się-więc Ja czyli Krystyna  też mam sie wspaniale i....i zapominam! Stop! Zapominam o plamie tej!Albo=już się z piękną  brudno-błękitną zaprzyjazniam!Jest dopiero ranek,dopiero plamka jedna jest,tylko jedna jest!!!Trzeba sprawić aby czuła się świetnie w otoczeniu domowym tym. Rzuci sie jakis kocyczek w kolorze odcienia blekitnawego,oczywiście obok-aby jej nie przykryć lub jakąsi kapeczkę lub poduszeczkę obok plamki tak  i jak nówka będzie!Dzięki plamie tej jakosi inaczej ten dzionek poniedzialkowy wygląda..(tyle było różnych,poważnych  lub mniej ważnych do rozwiązania spraw-i patrzę na nie ciutkę inaczej,spokojniej...bo najważniejsza była plama ranka dzisiejszego powstała-widocznie powstała po coś!).A jakie bedą dalsze losy plameczki na błękicie  tej ?To  będzie wiadomo ...czy rodzince też się spodoba...Pewnie,napewno ,zapewne spodoba się....nienajgorzej wygląda-a i kanapa jakby się bardziej starszawa i stateczna, zrobiła.Wiecej warta przez to ,że po przejściach jest,cosik już przeżyla-toć kawa gorąca  byla i pozostawiła znamię!!! ...UF.........Pisanie o plamie na kanapie.Bzdura!..Co ty jeszcze Krystyna wymyslisz..Dzisiaj nic już....Przed chwilką dostałam życzenia na komoreczke w zwiazku z Kobiet dniem..i życzenia przez komputerek..Bardzo to mile....Dziekuje....Nawet Ta plama wydaje się piękna!.                                                                                                                                                                                                                                                                                

Tak sobie...tak

środa, 10 marca 2010 18:53                                                                                                                                                                                                              ROSZKĘ  PRZYSMUTNAWA
Kręgosłupek dał znać o sobie znów-a przecież i bez tego wiem ŻE GO MAM!A więc dzionek wersaleczkowy-i powstała taka ołówkowa w sukieneczce balowej....I to by było na tyle dziania się .....Idę sobie....Pa....Krystyna Acha....Zostawiam malowaną pastelowo-kredkową z  ołówkowym kwiateczkiem..To znaczy, wywaliłam przysmutnawą i dałam roześmianą...Od razu lepiej........ To na dziś starczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz